poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Pleśniak

Ostatnio dosyć popularne ciasto zaliczane do grona moich ulubionych.

SKŁADNIKI
- 3 szklanki mąki
- 220 g masła
- 4 jajka
- 3/4 szklanki cukru pudru
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki kakao
- słoik dżemu (tradycyjnie powinien być porzeczkowy)

Mąkę przesiewamy z jedną łyżeczką cukru pudru, dodajemy masło, proszek do pieczenia i siekamy nożem rozdrabniając masło. Dodajemy oddzielone od białek żółtka. Zagniatamy ciasto. Dzielimy je na trzy części, a jedną zagniatamy z kakao. Wkładamy je do zamrażarki na ok. 20 minut.
Białka ubijamy z 3/4 szklanki cukru pudru. Wyjmujemy ciasto. Formę smarujemy masłem i ścieramy na nią jedną jasną część, kładziemy na nią dżem. Następnie ścieramy ciemne ciasto i pokrywamy je ubitą pianą. Ścieramy pozostałą część.
Pieczemy 45 minut w 180 stopniach.

3 komentarze:

  1. "Ostatnio popularne" - ojej, a ja pamiętam, jak jakieś 25 lat temu był to przebój szkolnych imprez:). W dorosłym kucharzeniu próbowałam odtworzyć ten przepis, ale nic z tego nie wyszło.Ostatnio faktycznie ktoś go "odkopał" i przepis wraca do życia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja również jestem jego fanką.

    OdpowiedzUsuń